Förklara

Måste förklara en sak från förra inlägget. Fick lite dåligt samveta, det är ju inte så att om jag hade fått välja en annan pappa, så hade jag inte gjort det. Jag hade velat ha kvar min pappa, men hans alkohol missbruk hade gärna aldrig fått existera. Min pappa är en väldigt snäll person som inte vill skada andra. Han har varit en bra pappa på sitt lilla viss. Alltid läst massa sagor när jag har bett om det, alltid gosat och vissat kärlek, alltid lagat mat när jag har varit hungrig. Så en snäll pappa. Men alkoholen har ju gjort sitt, det har fördärvat så mkt i mitt liv. Många utav klasskompisarna va taskiga och man fick alltid höra vad deras föräldrar sa om min pappa, hemsk alkolist och massa annat, det va mkt jobbigt att alltid få höra och nog en utav anledningarna att jag inte velat gå i skolan. För dom äkta kompisarna pratade ju inget illa om han, men dom andra som hade perfekta familjer fick man ju alltid höra massa elaka saker ifrån. Man har fått skämas en massa, när man har kommit på stan och pappa har legat deckad på en bänk, när han sitter med dom andra alkolistern, men dom andra är ju säkert lika snälla som min pappa och har ju oxå familjer som säkert har fått lida lika mkt som mig. Alkoholen har fördärvat min pappa och det är synd, för utan alkoholen så skulle han har varit värdens bästa pappa, det kan jag lova er.
Och när vi ändå är inne på alkolister så tycker jag att folk ska tänka på vad dom säger, även om dom är söndersöpna och kanske ser äckliga ut så finns det säkert något gott i dom flesta. Det sårar en så mkt att behöva höra att dom säkert har våldtagit sina barn, rånat folk och sånt, alla är inte såna! Jag kan ju säga att när jag gick lekis till 7 tyckte nog min mamma och ex att jag hade bra kompisar, efter det så bytte jag umgänges krets helt, varför? Jo för dom va dom med bra familjer som bara snackade skit om alkolister, säkert så gjorde dom inte det för att såra mig, men det gjorde dom. Därför så struntade jag att umgås med dom och skaffade vänner som inte brydde sig om min pappa låg deckad på en bänk lr va fan han en gjorde, för dom ville umgås med mig för den jag va!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

Vi fårstår dig, har också alkoliserade farsor både jag och andreas, man får faktiskt säga att man vill byta föräldrar..även om det låter hemskt.. Hade man fått välja sina föräldrar så hade säkert världens sett annorlunda ut.. Ha det så bra! Kram

Postat av: Ronneby-bo

Otroligt starkt och bra skrivet. Lycka till i framtiden!

Postat av: mamma

mitt älskade barn


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback