"Kräftskiva" & hasslö



Jehå igår va det då menningen att Bleckis skulle ha kräftskiva hos sig. Vi åkte ner till stan, jag, Tim och Bleckis och tog en glass på torget, massor med människor där, va något barnkalas där lr va dom kallade det. Efter blev det en tripp till Maxi. Blecki handlade kräftor och lite sådant, men jag och Tim som inte äter kräftor handlade, flintastek och sånt.
Stack hem och gjorde oss iordning och sen gick vi till Bleckis. Hade bestämmt att vi skulle komma tidigare så vi kunde grilla middag innan. Hjälptes åt att göra middag, som bestod att flintastek, grakisksallad och vitlöksbröd, jätte gott va det. Bleckis och Tim drack öl medans jag drack hallonläsk, hade mkt trevligt, men tyvärr kom inga till hans kräftskiva, bara Svensson, Linn och Munk kom en sväng med. Tycker det är dålig stil när han har bjudit folk och så dyker dom inte ens upp.
Va jätte trött framemot 11 tiden så jag och Tim gick hem, och Bleckis och Svensson gick hem till Nicke som hade fest.
Idag va det menning att Susse skulle fotat magen, men tydligen så hade hon annat för sig, så i morgon innan jag börja jobba ska vi fota.
Åkte med Tim och Rolf ut till Tims ena faster och hennes man som bor på hasslö, så har varit där i stort sett hela dagen, mkt trevligt va det.
När vi kom hem, tog jag tag i disken som har legat sen fredags. Fy som jag börja slarva, få skräpa mig nu! Baby gjorde jätte god gryta sen, tur man har en pojkvän som lagar god mat <3
Smocke va här en runda och förde massa liv, inget ovanligt, Tim skulle gadda han, så han va snäll och bjöd mig på en bulle, fast han tyckte att jag inte behövade den igentligen! Han bara mobba mig för min mage..
Nä vara lite social mot älskling nu.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback