växjö & ute dars


I går steg vi upp tidigt för att hinna med bussen tll växjö. Va uppe i växjö lite över 10, mötte upp Tims gudmor och gudfar på resecentrum. Vi gick in till stan och tog en fika på ett cafe där och sen gick vi och kollade lite i affärer. Blev HM och Plan & Pyret. Åkte ut till deras sommar hus som låg en bit ut på landet. Huset va gigantiskt, typ en herrgård. Nere fanns det 4 stora rum och ett jätte kök, upp fanns det 4 stora rum och en stor hall. Alla rummen va inredda i gamal lant stil. Väldigt fint va huset kan jag lova. Men tyvärr hade dom inga toa eller vatten inne. Det blev ute dars och vatten som dom tog från en brunn. Ute darset va inte jag så glad för kan jag säga, tycker sånt är lite ofrächt, men vissa kanske tycker sånt är mysigt ;)
Åt god middag, pratade och fikade, det va mkt trevligt. Och jag gosade väldigt mkt med deras svarta kattunge, som jag döpte till svartis, fast vi döpte om den till Zero idag :P
Idag blev det frukost och sen in till stan. Åt på ett cafe och sen blev det att gå i några affärer
. Blev ett par puma sko för 250 kr, väldigt billigt med tanke på att dom kostar dubbelt så mer annars. Tog bussen hem vid 4 tiden idag, så va hemma vid 6 tiden. Sen har det inte hänt så mkt mer.
Ska snart ta och sova tror jag, om jag kan vill säga!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback