mitt i natten


Caspian somnade lite innan midnatt, så jag hade bara tänkt pumpa lite mjölk sen gå och lägga mig. Men vid 00.30 vaknade han igen och ville ha mer mat och nu ligger han och halv sover på mitt bröst. Känner på mig att det kommer ta ett tag innan han sover ordentligt.
Igår fick Tim veta att han hade fått jobb på call for you och att han skulle börja idag. Samtidigt hade han sagt ja till att hjälpa till på bleckmans jobb i natt och i morgon natt. Så dessa dagarna blir det lite jobbigt för han, inte många timmars sömn den stackarn kommer få.  Han åkte vid 11.30 och kommer inte komma hem förens ca 6.00 sen sova några timmar sen iväg igen.
Idag har det snöat jätte mkt, så jag struntade att gå en promenad. Och det va nog lika bra för Caspian har varit så grinig idag. I stället har jag roat mig med att tvätta, hänga tvätt och vika tvätt, diskat, plockat iordning och gosat med Caspian. Lagade lite middag fast jag inte hade någon lust, är så tråkigt att laga till sig själv. Men fick bli lövbiff, ris och sallad.
Caspian fick sitt första paket från go´boken idag. Det innehöll: en handdocka, en mjukbok med spegel, en liten bok, en cd med klasisk musik, en nalle, en sak som man kan kolla om leksakerna är för små för att användas eller hur jag ska förklara det och sen en bok till mig och Tim om hur man eker och lär tillsammansmed barnet. Ha börjat läsa den boken och det står en massa bra saker i den.
Ska försöka lägga Caspian i sin säng och se om han somna för jag börja bli rätt trött nu.
Caspian fick 200 kr igår utav min snäll mormor som jag, mamma och Caspian hälsade på igår. Tänk att bara vara 1 månad gamal och ha så mkt pengar som Caspian ha hehe, och mer kommer det bli. Vi ska spara 200 kr i månadern till han har vi sagt. 100 kr till nöjen (tex ölandsdjurpark, barnensgård och sånt) och kläder, och 100 kr till moped och körkort.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback