Barnmorskan

Idag va det kontroll hos barnmorskan kl 10. Va inte så pigg på att stiga upp med tanke på att någon idiot ringde vid 3 i natt, hade även spelat in på min telefonsvarare i 4 minuter, bli så trött va är det för idioter som håller på? Jag kan ju inte stänga av min telefon för då ringer inte alarmet på morgonen.
Men iaf tog halv 10 bussen in till stan och träffade barnmorskan, Tim va ju självklart med mig :) Lyssnade på hjärtljudet, det låg på 144. Sen tog hon stick i fingret, usch va jag hatar det. Kollade då järnvädet så låg sämre än sist. Så barnmorskan tyckte det va underligt att jag stod upp utan att svimma. Så nu ska jag äta 2 tabletter dagligen, hur ska jag hinna det? Man ska inte ta dom i samband med mat och så ska man ta dom ihop med juice, jisses va man ska anstränga sig för att knapra piller!!!
Hade gått upp 5 kg sen inskrivningen så nu väger jag 49 kg, men tycker inte det är så farligt, jag är endå så tunn och smal så några kg skadar varken mig lr barnet. Hade ju varit lite skillnad kanske om man hade varit kraftig!
Nu ska jag inte dit förens i slutet utav agusti och ta blodgrupering och sköljkörtels prov.
Efter att vi hade varit hos barnmorskan gick vi till Kontan och fikade lite. Sen gick vi inom gallerian, träffade Tims faster, hans kusin och hennes barn. Vi hittade en overall till bebisen som vi köpte, lr Tim köpte den :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

Alarmet ringer fast din telefon är avstängd, bara så du vet!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback