Första ultraljudet


Idag skulle det första ultraljudet göras. Jag va så nervös så det kändes som jag skulle svimma varje gång jag rörde mig. Vi tog bussen till stan, sedan tåget till Karlskrona sjukhus och där letade vi efter vart ultraljudet skulle ägas rumme. Va lite svårt att hitta, men tillslut kom vi fram. När vi satt ner i det lilla vänt rummet kändes det som jag skulle spy när som helst. Jag va helt säker på att jag skulle få göra skrapning pga att barnet va dött. Tillslut kom det en som skulle kolla och vi fick följa med henne in i ett rum. Hon sa till mig att jag skulle kolla på skärmen för där visas er bebis, jag sa att jag inte ville kolla förens dom hade hittat hjärtljud och det va helt ok. Helt plötsligt säger Tim, jädra va den rör på sig och jag kunde inte lta bli att vända mig mot skärmen och mycket riktigt va det en livlig bebis där inne. Så glad jag blev :) Dom kunde tyda vad det är för kön men jag tycker folk är alldeles för köns fixedrade så därför talar jag bara om det för dom närmsta! Ni andra få vänta :P
Efter gick vi ut för att skicka sms till några och tala om att allt såg ok ut sedan gick vi tillbaka in för att hälsa på Tims farmor som ligger på sjukhuset. Vi tog därefter bussen hem och i Ronneby hämtade Tims pappa oss. Jag och Tim gick och tog en pizza som att fira att allt såg ok ut. Däefter va vi hos syrran och visade bilderna, sen va jag hos farmor och farfar och vissade och sen nere hos Tims kusin och sen på kvällen va jag och Tim hos Tims syskons pappa och deras styvmamma och vissade bilderna. Jag är så stolt för det lilla livet som lever inne i mig <3
Just det, datumet för beräknad förlossning är 13 december, ett lucia barn :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback