Alla är så olika

Jag är fortfarande sur, men har börjat lugna ner mig. Nu va två yngre tjejer inne hos oss och pratade lite, dom ska tydligen ha oss i natt. Dom tyckte absolut att man skulle vänta ut Caspian tills han vaknade själv, iaf under dagen och kvällen, men under natten skulle det gå 3 timmar och sen väckning. Det känns helt ok för mig, natten är ju ändå rätt svår att veta när man är yrvaken hur många timmar som har gått och när man kan mata han.
Dom paratade även om att det fanns flera möjligheter. Som att åka hem några timmar om dagen för att sedan komma tillbaka, eller åka hem med och vara hemma ett tag eller ta ut Caspian på en promenad. Helt plötsligt fanns det jätte mkt saker som vi får göra, som det låtit på dom andra barnmorskerna att vi inte skulle få göra förens han är helt fri från sonden. Men dessa tjejerna skulle prata med läkaren och se till så att han eller hon kommer inom i morgon och då ska vi prata med dom om hur vi ska göra. Det är ju läkaren som bestämmer vad som ska ske. Hoppas att han eller hon har lite överseende med vår hemlängtan och låter oss få försöka med att vara hemma i några dagar iaf, håll tummarna för oss :)

I övrigt idag så fick jag inte sova på morgonen för det sprang sköterskor in på rummet hela tiden för att prata och kolla på Caspian, sen när dom äntligen lät oss sova ja då börja självklart telefonen ringa, så tillslut gav jag upp.
Mamma och Sam har varit här och kollar på Caspian igen genom glasrutan. Dom hade med sig rena kläder som dom hade tvättat till oss, tack så mkt :)
Köpte rakhyvel igår när vi handlade så nu har jag rakat mina extremt håriga ben, vilket känns rätt upp frächande!
Annars har det inte hät så mkt mera, tv tittande, mys, matning, pumpning, blöjbyten och matlagning. Tror jag ska ta en dusch till, för brösten värker som bara den och dom har sagt att jag ska hålla dom värma och börja dom göra ont ska jag duscha och massera dom, få se om det hjälper lite iaf.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: evelina

jag tror att dom har extremt fel de där nys som skulle ha er inatt. vi fick inte göra någonting med nisse när han hade sonden!!



Hoppas ni får komma hem snart

Postat av: Sara

Förstår att det är tråkigt, men ni får tänka att det är för Caspians skull ni är där. hur tråkigt det än är. För ni vill väl inte att han ska bli sjuk, såklart inte.. så stå ut! Jag höll på att krevera av tråkhet när jag låg isolerad med Robin för RS i många dagar.. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback