dag 2

Andra dagen på sjukhuset. Vaknade tidigt i morse av att mamma ringde, men orkade inte svara för jag ville sova lite till. Somnade om, men blev väck rätt fort igen av att en sköterska kom in. Hon tog tempen och blodtrycket och pratade lite, sen gick hon. Somnade om men hann inte sova mer än typ 1 timme, sen kom sköterska och doktor in för att prata lite och kolla hur jag mådde. Därefter gav jag upp med att försöka sova. Ringde mamma sen steg upp och kollade på tv. Efter en stund fick jag även upp Tim så gick vi och åt frukost.
Efter så blev det tv och sen kom dom in och sa att jag skulle göra ultraljud.
Bebisen va så stor så det såg ju inte alls ut som ett ultraljud i v 17, här såg man ett par stora ögon och en näsa sen fick dom flytta för att kolla allt. Men Knubbis mådde bra och allt såg bra ut, trotts att vattnet började gå i onsdags så sa doktorn att det va mkt fostervatten där inne. Nu vet vi även till 100 % vad som kommer att titta ut inom dom närmsta dagarna, men det tänker jag inte berätta :P Lär ju snart märkas så lite spänning måste det ju vara :) Knubbisens vikt beräknades till 2600, vilket doktorn tyckt va bra.
Efter ultraljudet blev det tv igen och sen kom det en sköterska från Neo avdelningen för att prata lite om deras avdelning, det är ju där vi kommer att hamna eftersom Knubbisen kommer födas förtidigt. Fick även gå en runda inne på Neo och kolla. Lite dumt att man inte få någon mat, utan man ska laga sin egen mat där.
Efter va det mat, någon äcklig gratäng, så jag och Tim gick ner till caffeterian för att köpa något där, tog kyckling paj men den va lika äcklig så gick till kjosken och köpte godis i stället.
Vi skulle fått byta rum idag, men när dom gjorde ctg kurvan eller va den heter så märkte dom att jag hade värkar, vilket jag själv inte känner något av, men iaf nu blir vi kvar på detta rummet ifall förlossningen starta. Hoppas den kommer att komma igång av sig själv!
Ska ta mig en kopp te och kolla på tv, sen gå en runda och sen blir det väl mat igen antar jag.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback