dag 3

vaknade vid 8.3o, tack och lov fick jag sova ut. Inatt har det gjort ont i rygg och mage så antar att det va förvärkar.
Steg upp gick på oa och sen kom en sköterska och gjorde ctg kurvan och kände på livmorde tappen, det visade sig att jag hade börjat öppna mig, fast bara 1 cm.
Jag oc Tim gick och åt frukost och sen kom doktorn och satte upp gelet som ska starta förlossningen, skulle ligga ner med detta i 1 timme sen vill dom att jag ska upp och röra mig så mkt som möjligt. Dom sa att vi ine skulle räkna med att få en bebis idag, utan att det kommer nog ta en dag. Jag hoppas att det kommer en liten bebis idag, för i morgon är det Amys födelsedag och den tycker jag att hon kan få behålla själv. Men sen blir det så så blir det ju så, och kanske blir Amy glad över att få en kusin på sin födelsedag?! Kanske bara är jag som tycker det är jobbigt med två kusin barn födda på samma dag som min födelsedag.
Så lustigt att jag inte känner mig nervös än, trotts att inom dom närmsta dygnet ska jag ligga och föda ett barn. Men det kommer nog när värkarna sätter fart. Nu ska jag upp och röra på mig.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Elin

Åh :) Lycka till nu!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback