Hem hem hem!!!!

Nu ska jag hem till vilket pris som helst. Jag har sån hemlängtan och just nu är jag sur på personalen här. Dom säger olika saker om hur vi ska göra och när vi ska göra, men vad vi vill är det ingen som bryr sig om.
Caspian suger jätte bra när han väl vill och ha lust med det. Men sen blir han mätt utav allt sondande och då vill han inte amma. Så idag frågade jag om det inte fanns något sätt att få honom till att börja suga mer. Och då säger den ena barnmorskan att hon tycker vi inte ska väcka honom utan att han ska vakna själv och därefter ska jag amma han tills han inte vill ha mer och sen ska han sova tills han vakna och så vidare fram tills i natt. Annars ser det ut som så att han sover 3 timmar då vi väcker honom, låter han amma en stund och sedan sondmata han fullt ut.
Men när detta väl skulle testas så har denna barnmorskan gått för dagen och två nya kommer. Då talar dom om att så ska det inte gå till. För han behöver gå upp i vikt och det få ta den tid det tar innan han amma ett helt mål. Och jag förösker förklara att så vill inte jag för jag känner att det inte ge något resultat. Men vad jag vill och inte vill det spelar ingen roll. Jag försökte även med att man kanske kan testa mata med nappflaska, för det kanske han tycker är bättre, men det spelade inte heller någon roll för han skulle sondmatas!
Så därför har jag bestämmt mig att gå med på vad dom säger i kväll/natt när dom andra barnmorskerna kommer i morgon ska jag ta upp med dom att vi tänker åka hem om någon dag eller två och vi vill att Caspian ska amma helt och att sonden ska bort! Han kommer ju amma helt när han märker att han är hungrig!
Lustigt att man inte ha något alls att säga till om när det är ens egna barn det handlar om!!!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback