Hemma efter 2 veckor :)

Idag är det 2 veckor sedan jag blev inlagd på sjukhuset och just idag fick jag och Caspian åka hem :)
Är glad att vissa sköterskor är så snälla och förstående som vissa är. Den sköterskan som har varit hos mig och Caspian mest är helt underbar. När jag frågade igår om det snart va dags att få permision tyckte hon absolut att det va dags och hon skulle framföra det för läkaren. Och jag förklarade för henne att en dags permision va ingen ide för vi hade lite svår att hitta folk som vill köra så fram och tillbaka samma dag vilket hon hade full förståelse för. I morse kom hon in och sa att hon skulle prata med läkaren och sen skulle läkaren komma in till mig. Men sen kommer hon själv in och säger glatt så nu kan du börja packa för du få åka hem. Härligt som bara den kan jag ju säga.
Dom gjorde en läkarundersökning innan Caspian fick åka, allt såg jätte bra ut och han hade ökat 50 g sen igår, vilket är jätte bra sa dom.
Packade alla saker, hade en hel del där kan jag lova, sen va jag uppe på BB och hämtade bilbarnstol. Sen kom snälla Sam och hämtade oss, verkligen jätte snällt utav han och köra oss.
När jag kom hem blev jag otroligt besviken på Tim för lägenheten såg värre ut än när vi lämnade den och ändå hade han lovat att städa nu när han va hemma. Så massa skäl på honom kan jag lova!
Mamma va här och hälsade på sen när hon hade gått vek jag tvätt och tvättade. Sen kom Tim hem och bara en stund senare kom Rolf och hälsade på. Tim och Rolf va och handlade lite mat och sen även nya nappar till Caspian för direkt när vi kom hem hade ju smulan fått tag på Caspians napp och tuggat så den gått sönde.
Caspians stump av navelsträngen trillade idag, lite otäck men när jag hade tvättat rent så såg det inte alls så farligt ut :P
Kollar på 2 ½ men nu, har längtat efter att kolla på det, sjukhuset hade nämligen inte 3.an
Ska bli så skönt att få sova i sin egna säng med sitt tjocka täcke :)
I morgon ska vi åka tillbaka till sjukhuset och väga Caspian och har allt gått bra så blir han förmodligen helt utskriven där ifrån, så få hoppas på det bästa nu.

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mamma

Jag ska hålla tummarna hårt hårt. Vilken liten guldklimp han är var rädda om honom(fast det vet jag att ni kommer att vara). Många många kramar från mamma

Postat av: Malin

Grattis, vad skönt att få komma hem! :)

Det där med att Smulan tuggat sönder napparna, det har nog gått i arv. Hennes mamma är helt galen i nappar, hon snor nappar av alla ungar som vart här. Så göm dom, ett tips bara...;)

Postat av: Sara

Vad skönt att ni ha fått komma hem :)

Jag tänkte på de me amningen, ha du testat amningsnapp?

Nickolaie vägrade ta bröstet när ja skulle amma honom så ja testade amningsnapp då, o de gick jätte bra..

Så ha du inte testat de så rekomendera ja att :)

Postat av: Sara

Skönt att ni fick komma hem!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback