Inlagd

Igår när jag va och vikarierade på myran kände jag hur vattnet började gå. Tänkte inte så mkt på det för det lixsom bara sipprade lite då och då. När jag va på väg till nästa jobb kände jag att det började komma lite mer. Så ringde till förlossningen och dom ville att jag skulle ta och komma in och kolla om det va vattnet som började gå, men dom sa att jag kunde vänta tills jag hade slutat jobbet. Så vid halv 5 gick jag hem och packade det sista som vi skulle ha med oss och sen körde Rolf in oss. Stannade på Mc Donalds och åt lite mjiddag eftersom vi inte hade hunnit laga någon.
När vi kom in så kollade dom blodtrycket, bebisens hjärtljud och lite sånt. Sen fick vi vänta ett tag. Sen kom dom och tog en så kallad odling där dom konstaterade att det va vattnet som börjat gå. Så nu är vi inlagda här, har inte värkarna och det startat av sig själv innan lördag så ska dom sätta igång mig.
Just nu känns det faktiskt som det kanske skulle starta av sig själv för förvärkarna har kommit och gått nu under dagen, men vi få se om det händer eller om det blir igångsättning.
I övrig har vi inte gjort så mkt, finns ju inte mkt att göra på sjukhuset. I morse va Tim hemma och hämtade lite saker, då va jag och åt frukost och sen kollade på tv och sen kom det någon och tog blodprov. När Tim kom gick vi ner och köpte några tidningar och sen fikade vi i caffeterian och gick till apoteket. Träffade även Tims ena fabro och hans fru så stod och pratade lite med dom. Sen har vi suttit på rummet, varit och ätit och sen läst lite tidningar, få väl snart upp och röra mig lite, för det vill dom att jag skulle göra.
bye

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara

Åhh spännande.. lycka till!

Postat av: Ida

Va roligt , Lycka till med allt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback