Upp och ner


Igår fick vi flytta ner till avdelningen där Caspian ligger, Noeavdelningen. Har fått ett rum som är jätte fint, det ser mer ut som ett hotellrum än sjukhus rum vilket jag är väldigt glad för!
Vi fick även börja ha Caspian med oss till rummet, innan har vi inte fått ta han från det rum där han ligger, men nu tyckte dom att det va ok att göra det. Vi fick ha med oss en apparat som mäter syre och puls, jag satt ju självklart och stirrade mig blind på denna pga att jag är så nojig att något ska hända. Det pep två gånger, vilket dom kallar att han dippar. Jag fick ju självklart panik och ville inte ha han på rummet hos mig för det va otäckt tyckte jag. Men efter fick vi veta att dippa gör även bebisar som födds i fullgången tid bara att där kan man ju inte se det pga man inte sätter någon apprat på dom, och sen sparkar Caspian otroligt mkt vilket gör att det bli svårare för apparaten att läsa av eftersom den är så känslig och när han inte ligger stilla så laram den.
Så igår va jag otroligt känslig och tyckte allt va extremt jobbigt.
Igår skulle Caspian badas för fösta gången vilket gick kanon fram tills Tim skulle tvätta håret, det tyckte han inte va lika roligt. Hehe
Sam va även här uppe igår och kollade på Caspian, genom glasrutan alltså, eftersom inga få komma in, sen körde han oss till Willys där vi handlade lite. Här på Neoavdelningen får man ingen mat så vi få laga själva. Han hade köpt en paradis choklad ask till oss, så det satt vi och gottade oss med på kvällen här till filmen :) Tack så mkt

Steg upp lite innan 8 idag, gick på toa och upptäckte till min förskräckelse att det fortfarande va bitar av moderkakan kvar. Så va uppe på BB och pratade med dom, men dom sa att dom tabletterna som jag hade fått skulle göra så att allt lossnade själv.
Matade Caspian och sen vägde dom honom. Nu har han gått ner det han ska så nu ska han bara gå upp dom kilnona som behövs och lära sig att bara amma och inte sondmatas sen få vi komma hem :)
Dom valde att byta ut apparaten som mäter syre och puls till bara ett andningslarm som sätts på magen, det är inte så känsligt, så nu kan vår lille skatt sparka och ha sig förfullt utan att skräma mamma och pappa.
Börja få rätt ont i brösten nu, hoppas inte att det är mjölkstokning för alla som har haft det säger att det är hemskt. Men massa mjölk få jag ut till lille prinsen så nu är det ingen ersättning han får utan bara min mjölk.
Tim är hemma just nu för att hämta rena kläder till oss och klappa om våra katter. Jisses vad jag saknar mina små odjur, längtar verkligen efter dom.
När Tim kommer ska vi laga lite middag, sen lär kvällen gå åt till att pumpa, amma, gosa med Caspian och kolla på tv.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Carro

Kul att ni äntligen fått komma flytta ner till honom :) Hoppas ni får komma hem snart:) Ha det bra:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback