Usch så jobbigt.

Dagen har inte varit den bästa. Alla säger olika och dom står inte för vad dom säger. Så först hette det att vi kunde få permision och det ville vi ju ha. Så vi ville ju självklart ha det och åka hem tills i morgon för att sedan åka tillbaka. Men sen helt plötsligt så va det inte på tal om det utan i så fall om typ 1 vecka. Detta tog knäcken på mig så hela dagen och nästan hela kvällen har jag legat och gråtit. Jag tycker det är så jäkla jobbigt. Och jag bli så trött på att alla här säger olika. Andningslarmet skulle t.e.x tagits bort idag, helt plötsligt så ändrades det och då skulle det inte tas bort.
Men iaf fick tillslut min vilja igenom med en grej, testa nappflaska. Och det gick hur bra som helst, Caspian har aldrig ammat ett helt mål själv, inte ens ett halft. Men nu med nappflaskan tar han ett helt mål utan sonden, och det tycker jag är härligt.
Han har oxå gått upp 25 g, hoppas att tills i morgon har han gått upp ännumera.
Ska ge Caspian mat nu vid 11, sen försöka sova lite iaf. Men kommer nog gråta en hel del i natt oxå, för i morgon måste Tim åka hem och jobba, annars lär vi inte ha råd med att betala hyran denna månaden. Jag har ju inte kunnat skicka in några lönerapporter med tanke på att jag har legat här så jag kommer inte få någon lön, om dom inte är snälla och skicka ut pengarna trotts allt.

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Izabelle

Vet exakt hur du känner dig!

Var med om samma sak med min dotter som var 6 veckor förtidigt född. En dagen skulle larmet bort och andra dagen skulle det vara kvar ett tag till...Och sen det där med permision gjorde mig tokig. Någon sa att vi skulle få det dagen efter, så man hade ju superhöga förväntningar och blev jätte glad, och sen dagen efter sa någon helt annan att vi skulle stanna två-tre dagar exktra....Det är inte roligt att få ett för tidigt fött barn.



Gav också Wilma flaskan efter att amningen gick så långsamt och min mjölk aldrig kom igång och efter tre dagar med flaska fick vi åka hem =)



Lycka till, hoppas ni kommer därifrån snart.

Postat av: frida

du måste ju tänka på vad som är bäst för ditt barn, ni kan ju inte tänka på er själva i detta läget. Då skulle ni nog inte skaffat barn från början!

Postat av: ....

Håller med frida! de är inte för erskull ni ligga där de är för pojkens

Postat av: Susse

Tycker det är löjligt att folk antar att du är själviskt för det är du inte! Klart att amn vill hem och få igång sitt liv. Man vill ju lixom lämna sjukhuset så frt det går för barnet. För man får själv mer energi till barnet om man är i en miljö där man trivs! Den där frida kan ta och hoppa och sk'ta tycker jag XD ahha för hon vet nog inte ens vad hon pratar om. klar ni båda tänker på barnets bästa men det är ju SJÄLVKLART att både du och Tim har hemlängtan.

Kram

Postat av: mia

jag vet ungefär hur du känner dig..



Min son som nu är 8 månader (eddie) föddes 4 veckor för tidigt. Inte lika tidigt som din pojk visserligen. Min son fick gulsot så han var tvungen att ligga och sola. Vi fick stanna i 4 dagar, vilket var väldigt jobbigt för mig eftersom jag blir otroligt lätt rastlös. Och på sjukhus finns det ju inte överdrivet mycket att göra..



Varje dag fick jag höra "han ser jättebra ut idag, han är inte alls lika gul så ni får nog åka hem idag." Ja tjena det fick vi ju inte.. Jag saknade min stora son Theo så otroligt mycket. Jag var ensam väldigt mycket också. Jag grät varje natt för jag längtade efter Theo, mina katter, min egen säng, och allt annat som kändes såå långt borta.



Det är ju för barnens skulle man ligger därinne, men man kan själv inte rå för hur man känner. Jag tycker det är skitjobbigt när alla sköterskor säger olika saker, man vet inte vem man ska lyssna på.



Hoppas allt löser sig :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback