Äter ni middag tillsammans med familjen?!

Nu när jag är gravid och läser en massa tidningar om graviditet och allmänt om barn, så har jag märkt att det finns många artiklar där dom uppmanar folk att sätta sig ner med sin familj och äta middag minst 1 gång i veckan. Detta gör mig chokad, sitter inte alla tillsammans vid matbordet och äter?
Det har alltid varit en självklar grej för mig att man sitter tillsammans med sin familj och äter middagen tillsammans. Det har vi alltid gjort i våran familj och t.om hos min pappa så har vi suttit vid matbordet och ätit tillsammans. Likaså nu när jag och Tim bor själva så äter vi jämt middag tillsammans vid matbordet. Varje dag!
Varför äter inte alla tillsammans? Är det för att den ena jobbar eller?  Man kan ju undra med tanke på att detta skrivs i föräldra tidningar. Alla som är föräldrar borde väl äta tillsammans med sina barn, hur ska man annars veta om barnen äter ordentligt och det är ju en social grej att sitta ner och prata om vad man har gjort under dagen.
Så min fråga till er läsare är äter ni middag med er familj eller eran partner om inte så få ni gärna skriva varför?!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: sanna

Jo minsann vi äter alltid mat tillsammans!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback