Begravning

Steg upp vid 9 tiden då lät det som dom skulle riva hela huset här. Dom har hållt på och lägga isolering här idag, få se om det blir varmt i vinter. Lindvägens lägenheter är ju svin kalla om vintern.
Åt frukost. Gjorde ett försök i att få mina naglar att se lite bättre ut, och kollade på Pusher 2, älska den filmen.
Gjorde mig iordning och vid 12.30 kom Tims pappa och hämtade oss. Tims farmors begravning va idag. En jätte fin begravning va det. Tims pappa hade beställt 3 handbuketer som man ska ha och lägga på kistan. När vi ska ta dom och gå dit där kistan skulle sänkas ner ligger det bara 2 handbuketer. Då hade dom missat att det skulle va 3. Nu är det så att jag sa till Tims pappa att beställ inte blommorna genom honom (tänker inte säga namn för då ta folk så illa upp), för han klantade till sig på mormors brors begravning och glömde blommor och sen va dom visna. Nej sa Rolf han ska va jätte bra. Men ja nu fick vi se hur bra han va, samma tabbe, för hanbuketen Tim hade va inte den vackraste. Och en utav Tims farbröder sa att det va inte bara den som såg skabbig ut, utan flera utav dom andra oxå. Fatta inte hur man kan göra så, på en beggravning ska allt vara fint, det är ju det sista avskedet.
Efter begraningen åkte vi ner till stan och hämtade Tims dongel som hade kommit tillbaka från lagningen, sen blev det hem och vila en stund. Kom på då att jag glömt att lägga upp falukorven i morse och pallade inte vänta på att den skulle tinnas så det blev en promenad upp till picnic för lite onyttig mat. Fick bli en kababrulle för min del. När vi satt där inne kom även Tims pappa för att hämta pizza :P
Kvällen har bestått av att ligga på soffan och mysa. Tim har masserat min rygg, tur jag har min underbara pojkvän <3
Nu blir det snart sova, jag är så trött.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback