Blåsigt och kallt

Idag har det verkligen varit kallt. Är så man verkligen drar sig för att gå utanför dörren.
Steg upp vid 8.30, åt frukost, kollade runt lite på nätet, diskade och skurade av kökslukerna. Gjorde mig iordning, idag va första gången jag använde ett gravid palgg, en tröja jag köpte på tradera för några månader sedan, och nu när jag har gått upp i vikt satt den jätte bra.
Jobbade några timmar sen blev det hem och diska en omgång till, allt fick inte plats i diskstället innan.
Hade tvättstugan idag mellan 16-19, hade bokat två pass så 4 maskiner. et va en utländsk kvinna där nere och under hela tiden så försökte hon med att hon ville använde både våra tåktumlor och tvättmaskiner. Blir faktiskt riktigt sur när dom står där nere och försöker snylta på andra. Liksom om vi inte behövde våra maskiner hade vi ju inte bokat upp, det fattar hon väl själv?! Tycker det är så drygt för det händer rätt ofta att dessa utländningar håller på att snylta på andras tvätt pass eller så skiter dom i att fråga och använder ändå. Jag har inget emot utländningar så det behöver ni inte tro, min systers ungar är halv chilenare. Men det är faktiskt just utländningarna som står och snylta.
Skulle haft pankaksrulle idag, men när jag stod och skulle börja med maten upptäckte jag att vi kanppt hade något mjöl och eftersom köttfärsen va upptinad fick det bli kalasgryta, och det gick lika bra det :)
Efter middagen blev det tvättstugan, upp och damsuga och sen har det varit spring till tvättstugan, vika tvätt och plocka en massa.
När jag väl satt mig för att pusta ut kom jag på att mitt paket från Only hade kommit och det ville jag gärna hämta. Så fick bli en promenad bort till Statiol och hämta det. Det va så kallt att det gjorde ont i kroppen när jag kom hem, blåsten är ju hemsk. Ändå hade jag tagit på mig en massa varma kläder men icke att det hjälpte.
Tröjerna som jag beställde va super fina och sköna, nu har jag varma tröjor som går ner en bit så man slipper går och drar när tröjan åker upp över magen. :P
Ha nyss vikit ännu mera tvätt och nu är det klart för kvällen. Ha druckigt en kopp kamomill te och nu blir det att ta det lugnt på soffan med baby. Har inte hunnit gosa så mkt idag eftersom det har varit full fart och Tim har hållt på att tatuera.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mamma

Vilken tur att ni från och med lördag har egen tvättmaskin och kan tvätta när ni vill....KRAM/mamma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback