Förlossnings rädsla

Nu på sista tiden har jag börjat att dröma väldigt mkt om hur min förlossning kommer att se ut. Det är självklart dramatiska händelser där blodet bara sprutar ur mig eller att dom måste göra kejsasnitt på mig och glömmer att söva mig eller att jag inte hinner in och föder hemma utan att någon finns vid min sida. Massa såna sjuka saker.
Innan va jag inte ett dugg nervös inför förlossningen utan tyckte nästan det va jobbigt när alla tjatade är du inte nervös och jag hela tiden fick förklara att nej det är jag inte, men det kanske kommer sen. Ja nu har det kommit och så fort jag få lite förvärka så blir jag helt stel i kroppen och nästan drabbas av panik, jag vill inte föda.! Jag är så rädd inför hur ont det kommer att göra och hur förlossningen kommer att se ut. Jag vill inte vara rädd utan jag vill känna mig trygg när jag föder, och jag hoppas att när det drar igång på riktigt att jag kanske förstår att det inte är så farligt som i mina drömar!
Hur många har inte fött barn innan och klarat det, varför skulle inte jag klara av det?!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mamma

Ofta går sånt i arv...din mormor har inte haft några svåra förlossningar, Jag hade kunnat åka hem ca en halvtimme tii en timme efter jag har fött er alla 3. När man har fått lite att äta och duschat då har jag varit hur pigg som helst, Micaela ringde efter hon fått Robin och sa "det var ju inte alls jobbigt". Så ett råd "fundera inte så mycket på det" kanske är det bra att lyssna på hur hemska förlossningar andra haft, då bli man kanske glatt överraskad det var ju inte så farligt, jag överlevde ju och så få man ju världens finaste belöning....Många kramar/mamma

Postat av: SANNA

Hejsan..!! Jag tror att det kommer att gå bra... Du klarar det galant... Tyvärr finns det ju ingen återvändo.... Man får hoppas på en lindrig förlossning.. :) Men jaG vet de som har haft en kämpig förlossning och de har ju klarat det, så du klarar det jättebra..!! Det lovar jag dig.. fast jag hade nog med varit nervös.!! :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback