Kanelbullens dag


Idag är det kanelbullens dag, vilket betyder att det har bakats här hemma. Jätte goda blev dom :) Och jag rapar jäst eftersom jag inte kan låta bli att äta deg samtidigt som jag bakar. Fy på mig.
Lustigt väder har det varit idag, regn, sol, sblåst och mulet. Ingen ide att gå ut när solne tittade fram för nästa sekund så öste det ner. Så i stället har det varit massa mys med Tim, tv tittande, bakning, diskning och lagning av mat.
Nu ikväll har vi tvättstugan 19-23, har i och för sig inte så mkt tvätt så behöver nog inte använda hela tiden ut. Vi har städat hela lägenheten så nu luktar det så gott här hemma. Damsugat, skurat golven och skurat hela toaletten, det enda som saknas är rena sänkläder men det få Tim ta och fixa innan läggdags.

Va ute på googel innan för att kolla om det fanns någon bra huskur mot halsbränna, hittade väl inget som verkade så lovande. Det ena va dricka mkt vatten, vilket jag redan gör, det andra va äta havregryn, testade det men det verkade ju inte heller hjälpa och sen va det att dricka ett glas mjölk få väl testa det sen men hatar att dricka mjölk. Ingen som har något tips på vad som kan fungera? Helst ska det inte vara något från apoteket det är bara dyrt och man ska inte knapra för många piller, inte bra för hälsan inbillar jag mig.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback