Vaccinering

Steg upp vid lite över 7 i morse, käkade och kollade på vakna med the voice, jag älskar det pogramet. Gjorde mig iordning och tog bussen in till stan. vid 9.30. Va på kontroll hos barnmorskan. Fick fylla i papper till (jag tror att det va) bvc eftersom dom räknar att förlossningen kanske kan strta snart. Känns lite lustig med tanke på att jag har varit så inställd på att vår knubbis ska komma runt den 13 december. Mätte magen som hade gått upp från 28 till 30 och sen lyssnade vi på hjärtljudet som låg runt 50 och sen va det att ta blodtrycket. Idag ville hon även ha ett urin prov eftersom det inte är något taget sedan inskrivningen som va i v 10. Allt såg bra ut både med mig och bebisen. :)

Åkte hem och åt lite, sen blev det vidare till jobbet. Efter jobbet hämtade mamma mig och körde mig till Ronneby vårdcentral där dom höll på att vaccinera idag. Barnmorskan tyckte att jag skulle ta vaccinet och eftersom det nu är bevisat att det inte kan skada barnet med vaccinet så bestämde jag och Tim oss för att jag skulle ta det. Nålen va gigantisk, men gick rätt bra. Ha inte haft så mkt symptomer (man kunde få influensasymptom eller huvudvärk). Ha lite ont i armen och upp till nacken, men annars känns det bra.

Vilade lite när jag kom hem sen när Tim hade kommit hem och duschat började vi med middagen. Hjälptes åt idag eftersom vi skulle ha tacos. Jätte gott va det, vi brukar ha tacos typ 1 gång i månadern, men nu har vi inte haft det på några månader så det va gott och mysigt.

Blev lite mys på soffan framför tv, sen har vi även varit och gått en lite runda. Nu ska vi göra chokladmilkshake och kolla på film, mysigt :)


Kan även informera er om att jag går in i v 33 idag och varje månad väger jag mig och nu har jag gått upp till 58 kg, men få tänka på att det är bebisens skull och att det går faktiskt att motionera bort det sen :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback