Barnmorskbesök

Barnmorskan idag då. Första gången jag skulle ta spruta utan någon som håller mig i handen, jag va nervös kan jag lova. Men efter 15 minuters velande gick det, men ont gjorde det och blodet rann allt för sakta. Va ju några rör dom skulle ha. Ett järnvärde, ett prov för sköldkörtlarna, ett prov med blodgruppering och sen något annat som jag inte minns varför. Järnvärdet är fortfarande jätte dåligt, så få köpa blutsaft och dricka. Jag hade gått upp till 52,5 kg men inget som stör mig, det är ju för barnets skull som jag ska gå upp i vikt och så länge jag gör det mår barnet bra :) Idag va då dom skulle börja mäta magen, det har jag sett framemot att se hur den växer och se måtten. När jag lägger mig ner så se magen typ delad ut (vilkte den har gjort i flera veckor) och då säger barnmorskan oj det ser ju ut som det ligger tvillingar här inne. Ja skrattar jag, det har jag skämtat om till Tim.Och sen frågade jag barmorskan om det kunde vara så och då sa hon att det vissade ju inte två barn på ultraljudet så det va nog inte så möjligt. Tänkte inte så mkt mer på det, men nu n'r jag är hemma så börja tankarna snurra. Det har hänt folk att dom har missat och se den ena bebisen, både Tim och jag har tvillingar i släkten, det ser ut som det ligger två barn i magen, min mage är STOR, jag har järnbrist som vägrar ge sig trotts att jag äter fler järntabletter och sen så sa barnmorskan vid förra besöket att när man lyssnar på hjärtljudet så hör man något till som säkert är min puls?! Många tankar nu kring detta, är det möjligt att det finns två barn där inne eller?!

Pratade lite om detta med svininfluensan, barnmorskan verkade inte så possitiv till att ta vaccinet. Hon menar att det är ju inte testat på gravida och ingen som har fått barn. Det kan ju vissa sig att om gravida tar vaccinet och så gör dom tester och upptäcker att dom som föddes 09 med föräldrar som tog vaccinet är barn som är blinda. Så nu är jag jätte osäker om man ska ta vaccinet, sånt vill man ju inte ha på samvetet.

Gick hem till Sanne efter besöket på mvc, åt god kladdkaka och te, snackade en massa och sen tog jag bussen till farmor och farfar. Där blev det rostade smörgåsar med mamelad. Farmor körde sedan hem mig eftersom det regnade så mkt. Fick med mig farmors goda saft, som jag ska smaka på sen :)

Kollade lite på tv, sen kom Tim hem och vi åkte iväg med hans pappa. Först till optiken där Tim skulle göra synundersökning för att kunna ta körkort, men det va 3 optiker som va sjuka så han skulle komma tillbaka på lördag. Åkte ner till Henrikssons och valde golv till den nya lägenhteten. Blev grått liknande klinkers golv fast matta till kök och hall, sen ljust trä liknande mattatill sovrummet och trägolv i storarummet.
Kommer nog bli jätte fint. Åkte ner till Maxi och köpte ett bonsai trä, skit snyggt och en ny gossipgirl bok som jag ska kura ihop mig ikväll och läsa :) Åkte vidare till ÖoB och där blev det duschmunstycke som ändrar färg, hihi så barnsligt jag vet. Men jag tycker sånt är väldigt roligt att ha och man blir glad. Så det lyser i blått, grönt och rött. Sen blev det en brörost med. Åkte hem och då upptäckte Tim att vi hade fått paket. Va kläderna som jag beställde till bebisen. Ska slänga in bilder på dom sen, jätte tuffa :)

Blev en sen middag, halv 8. Ost och skink paj, med sallad och dressing. Lyckades inte bli lika god som mammas, men den dög. Nu bli unga mödrar och en kopp te.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback