Dumma rygg

Har haft så ont i ryggen i dag så jag knappt vetat vad jag ska ta mig till. Kände inget i morse när jag vaknade men efter en lite stund börjde det värka i vänster sidan och vägrar att släppa.
Eftersom det har varit kanon väder idag oxå, tog jag mig en promenix, gick även inom Konsum för att handla diskmedel och grönt te. Diskmedlet glömde jag och så tog jag ett grönt te jag aldrig smakat innan, och det smakar självklart skit! Va citron, ingefära och kamomill.
När jag kom hem blev det diska och äta mellanmål, blev två smörgåsar med banan och ett ägg men blev inte mätt på det så fick bli mannagrynsgröt oxå. Det är rätt jobbigt att vara hungrig jämt och speciellt när man inte vet vad man är sugen på lr orkar göra.
Jag och Tim tog oss en promenad upp till Konsum...igen... :P För att handla diskmedlet som smarta jag glömde, men härligt med lite frisk luft och sen kändes det mkt bättre i ryggen när jag rörde på mig. Men så fort jag kommer hem ch sätter mig börja det igen.
Blev blodpudding, stektpotatis och bacon till middag, super gott och nyttigt. Ha bestämmt mig för att det ska ätas 1 gång i veckan nu så mitt järnvärde bli bra. Ha försökt ha blodpudding varannan vecka innan, men eftersom det är så mkt järn i det och det är billigt så ska vi ha det varje vecka.
Ha även varit inne på massa sidor för att läsa hur man kan höja järnvärdet. Men va typ det jag redan hade läst innan, kött, kyckling, fisk, blodpudding, jordgubbar och gröna grönsaker ska man äta. Tydligen ska man inte dricka te i samband med mat för då tas inte järnet upp lika bra. Så antar att jag få göra om mitt morgon te till att ta det en timme efter frukosten i stället för tillsammans med frukosten.
Tog mig ett varmt bad med olja och passade även på att ha ansiktsmask, härligt med avkoppling Och så va det ju tänkt att det skulle hjälpa lite mot ryggvärken. Men icke sa nicke. Få väl bli att jag ta en alvedon om det inte hjälper men vill inte äta massa tabletter, inbilla mig att bebisen inte mår bra utav det.
Ska göra mig en smoothies och sen läsa lite ur gossip girl boken.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Ett litet tips! drick apelsinjuice i samband med blodpudding, då tyas järnet upp mkt bättre av kroppen! om du nu gillar apelsinjucie vill säga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback