Glukosbelastning

idag va det dags för glukosbelastningen, kände redan vid halv 7 att jag hade behövt bättre sömn. Gick och la mig försent och sen när jag va på toa i natt fick jag näsblod så har inte sovit för bra som sagt. Men steg iaf upp 7.15 gjorde mig iordning lite snabbt och tog bussen in till stan.
När jag kom till mvc fick jag en "drink" av barnmorskan som jag skulle dricka, den va så äcklig så jag trodde jag skulle spy upp den, och man fick ju bara 5 minuter på sig att dricka, puh. Va jag och en tjej till som skulle göra detta så fick sitta i ett rum, läste massa tidningar. Och efter ett tag kom barnmorskan och så fick jag följa med henne in på rummet. Mätte magen och den följde kurvan fint, lyssnade på hjärtljuden riktigt pigg va h*n idag och sen pratade vi lite angående det där med amningen. Därefter fick jag gå tillbaka och sätta mig i rummet. Tiden gick rätt fort och jag mådde faktiskt hyfsat bra, trotts att jag inte hade fått äta. Vid 10 kom barnmorskan igen och då fick jag följa med för att få en massa nya tider. Därefter va det dags för sticker, och det gick oxå väldigt bra. Är väldigt imbonerad utav mig själv, inget gnäll lr hjärtklappningar och jag kollade när hon tog sticket, det är inte illa! Hehe. Blodsockervärdet lr vad man säger va jätte bra, järnvärdet hade stigit och blivit bättre tack och lov och sen hade jag ökat yttligare 1 kg, så nu är man upp i 11 kg hehe jisses vad jag kommer vara stor innan vår lille Knubbis tittar ut :P
Tog bussen hem och har nyss ätit frukost, ska strax iväg till jobbet.
Ha en trevlig dag

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback