Sofie och Zophie

Hehe rätt skoj idag har jag träffat två med samma namn fast med olika stavningar. Sfie som är mamma till Elvira och sen min kära Zophie ;)
I morse vaknade jag av er brak från Caspians rum. Jag flög upp från sängen och sprang in. Då hade han ställt sig eller satt isg upp i sängen och puttat på det lilla bordet han ha vid spjälsängen så det hade vält. Världens leende fick jag när jag tittade på han, en så nöjd unge och en så skrämd mamma!
Ronnebyhus ringde stax efter vi stigit upp och frågade om dom och chefen från ett bygg företag kunde komma och titta på badrummet. Så dom kom och vi fick svaret att på månad börjar dom renoveringen, skönt.
Jag och Caspian mötte upp Sofie och en sovande Eliva. Gick lite inne på området sen bort hem till dom. Barnen fick leka och vi pratade och drack kaffe.
Gick en runda  för att Caspian skulle somna vilken han oxå gjorde, men när vi kom hem till Zophie och hade ställt vagnen på hennes altan vaknade han självklart. Stod och pratade med henne en stund, sen gick vi hem.
Mamma kom hit och hämtade Caspian sen va dom ute och gick.
Medans mamma hade Caspian fick jag en hel del gjort. Damsög, hängde tvätt, vek tvätt, plockade iordning, diskade och påbörjade matlagningen.
Nu ikväll har Tim tatuerat medans Caspian har lekt och jag har fyllt i lite i halns böker som handlar om hans första år.
Snart ska Caspian sova, och då blir det film och mys för mig och Tim:)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback