snö kaos


Shit vilket snö väder det är idag. När ska det blir vår? Jag önskar att det blir snart så man slipper denna hemska kyla och all jäkla snö.
Pallade inte skriva igår efter alla människor hade varit här :P Folk avlöste varandra på löpande band. Först va Tofflan här, sen kom Bleckis därefter kom Carro och Linnea och sen Pålsson. Va jätte trevligt att ha Carro och Linnea här, och Caspian fick kläder :) Tack så mkt :)
Idag har jag och Caspian varit hos Idag och Alwin typ hela dagen, va jätte trevligt. Tim kom och hämtade oss där och så skulle vi gå hem till Bleckman. Snön bara vräkte ner. Va skit jobbigt att gå för man såg inget. Caspian han sov som en stock i vagnen och brydde sig inte alls om stormen. Men det är klart när man ligger så ner bäddad i vagnen med en tjock overall, insattsen är i flise och sen regnskydd som gör att snön inte flyger in. Det är nog rätt mysigt att åka vagn för han tror jag.
Bleckman bjöd på plankstek, så gott va det :) En riktigt kok :) Efter fick vi t.om fika, han slog på stort idag :P
Pallade inte gå hem när det snöade så Bleckman fick köra. Men jag konstaterade att egentligen hade vi kunnat gå för nu snöade det inte lika mkt som innan ikväll. Men det va rätt skönt ändå att åka bil. Fast vi höll först inte på att komma ut från pakeringen och sen när han skulle köra upp för backen så gick inte det alls så han fick ta ett annat håll.  När vi kom i Kallinge "centrum" stod det en stoor lastbil fast i rondellen, såg rätt skoj ut. Men för personen som körde va det nog annat än skoj.
Smulan slutade mjaoa ett tag, men nu har hon börjat igen. Då kan det väl inte handla om att hon är könsmogen? Får nog ta och ringa fabro doktor och kolla vad det kan vara. Jag har inte bytt ut någon mat och hennes avföring ser ut som vanligt och hon verkar inte ha ont när man känner på henne. Kanske lite avis på Caspian?

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sanna

Du det blir ingen vår på länge vill jag lova!!

Tills nästa torsdag ska det sammanlagt med denna snö som ligger, komma upp till 75cm snö!!

Våran ska komma framåt April har jag hörT!



Er smulan kanske är med kattungar om ni har en okastrerad hane med?! För vår Smulan jamar med nu för tiden! Tror hon har någon i magen, den där katten!!

Postat av: Sanna

Jaha okej! Ahh då vet jag inte !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback