Dagens fråga för unga bloggande föräldrar

Är det okej att röka eller dricka under graviditeten?

Dricka helt klart NEJ. Rökning borde oxå vara helt klart nej. Första gången jag blev gravid (det slutade i missfall) rökte jag. Men det va ingen planerd graviditet och jag sa att jag skulle sluta. Jag gick från att röka ett paket om dagen till 3-4 cigg om dagen vilket jag sj tycker är väldigt bra detta skedde på 1 månad. Jag skulle ha slutat innan ul hade jag bestämt mig för. Med Caspian rökte jag max 5 cigg och det va innan jag fick göra ul. Jag va nämligen säker på att detta barn oxå va dött. Men jag tycker inte man ska röka. Jag hatar att se en gravid stå och röka. Det är dumt och oansvarigt. Även om barnet kanske inte dör i magen så kan det få en massa fel när det är fött. Tex astma väldigt vanligt bland dom som rökt under graviditeten eller ms. Ms är en hemsk sjukdom tror mig, jag vet eftersom min syster har den. Många säger men jag vet så många som rökt under sina graviditeter, men det spelar faktiskt ingen roll. För även om det inte hänt andra rökares blivande barn kan det faktiskt hända ditt barn.
Egentligen borde rökning förbjudas under graviditet!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback