Dagens fråga för unga bloggande föräldrar

Tycker du att vi har för få föräldradagar i Sverige?
Nej om man gemför med andra länder så har vi det bättre med föräldra dagar. Tex USAtror jag det är, där få du va hemma tills barnet är 3månader. Kan ni fatta att man måste lämna ifrån sig 3 månaders bebisar? Om man har gått ställt får man vara hemma tills 6 månader. Men det är ju absolut för lite. Tänk så mkt man missar då.
Men visst skulle jag vilja vara hemma med Caspian så länge det bara går. Så tror jag alla föräldrar känner. Jag skulle kunna tänka mig dom 2 första åren. Först vara helledig det första året, sen börja jobba någon dag i veckan och sen två dagar i veckan det andra året. Hade varit kanon :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback