4 månader


Idag blir vår lille prins 4 månader, tiden går fööör fort!
Idag började Tim sin praktik på en snickar firma där han ska vara i ca 2 månader. Sen blir det förmodligen utbildning i växjö 1 år och lärlingsplats någonstans i 2 år. Kommer blir svår att vara utan han så mkt, men det klarar vi det vet jag, för vi älskar varandra så otroligt mkt och vårt förhållande är något extra <3 :)
Man har ju blivit lite bortskämd nu när Tim har gått hemma i ca 3 månader, det blir ju att man delar på ansvaret som dom flesta andra oxå gör. Och nu helt plötsligt skulle jag lösa allt själv och passa tid hehe det va en utmanig ;)
Nä men är man van vid att två hjälps åt så blir det ju lite klurigt men sånt får man ju lära sig. Men gick jätte bra ändå. Jag kom i tid till lekparken där jag skulle möta upp en tjej från föräldra gruppen som jag skulle ha slälskap med.
Idag va det en som hade hand om baby massage som va och berättade om det på föräldra gruppen. Jag tycker ju om att massera Caspian och tyckte det skulle bli jätte roligt. Men hon va väl ingen person att hurra över. Spydig i svaren och verkade nästan vara som att allt hon sa va rätt och hon kunde absolut inte ha fel. Tråkigt med sånna människor.
Man skulle fråga barnet om lov innan man masserade barnet. Men vem gör det? Börja man massera och man märker att barnet inte gillar det så slutar man ju självklart.
Sen så talade om om att man alltid skulle ha något för könsorganet. En blöja eller trosor eller kalonger för man måste respektera och skydda den delen och vissa att man ska ha kläder på sig. Vilkjet jag tycker va väldigt lustig grej. För det är så himla många som säger att man ska ha barnet naket så rumpan få lufta och jag själv har Caspian naken efter varje bad och det älskar han och det kommer jag inte sluta med.
Likadant så pratade hon om hur bra hennes olja va och dom andra skulle man absolut inte använda tex natusan och barnängens för det va gift i dom, men inget barn har dött utav det! Jag själv kör med acco från apoteket eftersom den är ät bar och Caspian suttar på händerna så fort det kommer olja på och då talade hon om att den är ju gjort på djurfettet och det använder man kanske inte om man vet om det. Men som jag sa det fungerar kanon för Caspian. Jag lärde mig iaf en bra sak utav henne. Att massera magen efter tarmarnas håll där hade ju jag masserat honom helt fel. Fast han tycker ju om det ändå :P Men hedanefter ska jag massera rätt.
Nog klagat om henne!
Va på bvc efteråt där Tim mötte upp oss efter han hade slutat. Caspian väger nu 7400 g och 62 cm lång, vår duktiga pojke <3
Efteråt blev det hem och ha unga mödrar maraton ;) Alla avsnitten har kommit ut på kanal 5 webb tv så vi håller på att kolla igenom det pogrammet.
Idag har även Caspian fått testa morotsjuice för bebisar vilket han tyckte jätte bra om. Det va c vitamin och järn i det så den måste väl vara nyttig då!? Och idag mumsade han i sig en halv potatis, han verkligen älskar att äta fast föda.
Nu ikväll har vi varit hos Ida, Kille och Alwin. Skojigt. Skulle upp och prata vett med Idas granne som är vakna hela nätterna men dom ville inte prata med oss :P
Caspian verkar inte vilja sova han ligger i Tims knä och leker med sina händer, dom är han så facinerade utav :P
Nä nu blir det några avsnitt till av unga mödrar och en massa gos med mina fina pojkar. Älskar dom så otroligt mkt <3

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lena

Hejsan !

Vet inte riktigt hur jag hamnade på din blogg, men jag läste ditt senaste inlägg och ville bara kommentera en sak om babymassagen.

Det låter som om det är samma person som jag hade på babymassage innan och hon är faktiskt riktigt trevlig när man lär känna henne men jag var tveksam till en början. Det där med att man ska ha något på dom när man masserar är inte på små bebisar, dom kan vara nakna utan det är när dom blir större.

Postat av: Snart pappa.

söt blogg

Postat av: Sara

henne har jag också träffat.. Inge bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback