Redan påsk

Idag har det blivit färdigt städat, 4 maskiner tvätt har hunnits med och 2 veckors barn pure med broccoli och blomkol har gjorts. Idag har jag alltså varit dukigt :)
Jag och Caspian gick en lång promenad tidigare idag. Caspian sov så sött i vagnen.
När vi kom hem hade Tim kommit hem från jobbet. Blev att ta fram påsk sakerna. Jag fick en chok, trodde jag ägde en massa påsk saker, men det va nog så att när jag bodde hemma, snodde jag mammas saker :P Blev en sväng ner till ÖoB för att kolla om det fanns något där. Men hittade bara en prydnads grej och sen blev det fyra gula blockljus.
Gjorde biff och potatis idag, har inte haft det på jätte länge, men gott va det :)
Tim har tatuerat nu ikväll, medans jag har gjort puren till Caspian. Härligt att slippa göra ny på 2 veckor :P
Mamma och Micaela kom upp en runda. Mamma hade några påsk saker till mig :) Och Micaela lämnade sin kattbur som Kisen och Smulan älskar. Vi hade den när Smulan kom sen tyckte Micaela att den kunde stå här. Men så köpte hon en katt till nu så då behöve hon den när hon skulle hämta katten. Men nu är den tillbaka och det tycker vilddjuren om :)
Nu kollar vi på fuskbygge, sen blir det Sunes sommar. Caspin ligger och sover så gott hos Tim :)
När är det egentligen man ska börja sätta upp påsk sakerna?

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mamma

Vad duktig du är!

Påsken är den 2-3-4-5- april...Skärtorsdagen är den 1 april fast då jobbar man, sen kommer 2/4 långfredagen, 3/4 påskdagen(när man får påskgodis) och 5/4 annandagpåsk...Sen är det åter vardag...KRAM/mamma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback