Jag är en tandorste


Orkade inte skriva igår kväll eftersdom jag hade växtvärk, eller jag trodde det va växt värk men Tim påstår att när man är 19 år så har man inte sånt. Men det kändes årecis som det och det gjorde så förbannat ont att jag fick ta ärtpåsen och ha på benet när jag skulle sova. Iaf så blev det en massa motion under dagen, sen firade vi Robin som fyller 10 år (på lördag) hemma hos mamma, va trevligt det, sen på kvällen va vi hos Kith, Linus och Alice och åt god smulpaj som Linus hade gjort :)
Dagen började tidigt för min älsklingt, 5.40 vilket inte han är så van vid. Han skulle på studie besök i växjö på den skolan där han ska börja. Han ska utbilda sig till snickare och det finns ingen närmare utbildning än där.
Jag och Caspian steg upp vid 8 och gjorde oss iordning för föräldragruppen vid 9.30, trevligt det och idag va vi många :)
Efteråt satt jag, Caspian, Sofie och Elvira utanför vårt vid lekparken i det fina vädret, drack kaffe medans Elvira ville att hela lindvägen skulle lyssna på hennes härliga stämma ;) Caspian instämde i hennes kör efter en stund men som vanligt gråter han inte speciellt länge, det är jag tacksam för.
När Tim kom hem gick vi till drog handlen och införskaffade Caspians första tandborste, belv en sån som på bilden, fast blå och grön. Han har inte fått tänder än, men mamma tyckte vi skulle vänja han vi det ändå. Han tyckte verkligen inte om tandborsten, trotts att jag sjön låten som mamma alltid sjöng när jag va liten:
Jag är en tandborste en tandborste jag och jag gör tänderna rena jag skurar och jag gnuggar var eviga dag ja jag gör tänderna rena hummu hummu.
Bra låt va ;)
Tim och jag har legat i badet en lång stund, härligt att bada innan man ska sova :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mamma

Vad jag skrattade...Tänk att du kommer ihåg den...Att Caspian inte tycker om det är ju inte så konstigt, men med övning kommer han att älska det...Allså morgon och kväll och med sång till...Ni är ju föräldra så det är ju ni som bestämmer...KRAM/mamma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback