preventiv medel

Uppe tidigt idag. Va på mvc för att diskutera preventiv medel. Nuva ringen (p-ringen) va verkligen inget för mig. Krångligt att få på plats, illa mående, yrsel, hunger och ja allmänt gravid symptomer. Ont som tusan i livmorden, massa flytningar och väldigt lustigt mens blod.
Koppa spiral kan jag ju inte heller ha eftersom jag redan har rätt mkt ökad mens, så fick bli mini piller. Jag skulle haft det från början men så läste jag i den där lappen som låg i att det fanns ökad risk för bröst canser, och med min nojja för canser va det inget för mig. Men barnmorskan sa idag att anledningen till att det står är för att skulle det hända 1 enda person så vill inte dom som gör mini pillerna få skulden.
Tim och Caspian åkte in till stan och mötte mig. Blev en runda i lite affärer. Köpte en bamse sol hatt på Lindex till Caspian. Sen små söta ihop rullade blöj påsar som man kan ha i väskan, nya nappar till nappflaskorna, ny nappflaska, och en leksak.
Varit hos en kompis och fikat.
Tog en sen kvällspromenad till Konsum och hämtade ut paket från Nalle puh klubben.
Caspians gn'lliga humör håller i sig. Och i natt fick den stackarn näsblod :( Näsan bara rann på han samtidigt som det lät jätte hemskt från den. Så blev både koksaltlösning och nässug. Caspian har väldigt känsliga slemhinnor i näsan och har tidigare råkat ut för näsblod utav nässugen, så därför undviker vi att använda den, men i natt va det kris.  Finns det inget annat som kan användas?
Ringde polisen nyss för det springer en lös svart/vit pitbull uppe i skogen här vid lindvägen, men dom kunde tydligen inte åka ut för att hämta den. Jätte smart om hunden springer ut i vängen som ligger precis nedanför. Trodde först det va Nova, Bleckmans hund så Tim sprang ut för att ta den men då sprang den iväg och då ringdfe jag till Blekman som talade om att Nova satt och tittade på honom :P

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback