Valborg, goda middagar och febrig Caspian


Va ett tag sedan jag skrev, har inte riktigt haft tid eller ork.
Natten till fredagen va rätt jobbig iaf om man som mig inte är van vid ett barn som vaknar mkt om nätterna. Caspian vaknade vid 3 på natten och va vaken 1 timme och va ledsen, sen sov han jätte oroligt fram tills vid 6 då vaknade han till i 30 minuter innan han somnade om och där va han oxå ledsen.
Under dagen va han grinig och snuvig.
Valborg firades iaf tillsammans med Kith, Linus och Alice hos oss. Tim gjorde hasselbackspotatis, fläskfile i champinjon/konjak sås, sallad och dressing va jätte gott. Sen satt Tim och Linus och drack. Jag drack en öl under hela kvällen. Gick och kollade på elden i lönnamohagen, men när det började gå mot slutet blev Caspian jätte ledsen och otröstlig så vi bestämde oss att gå hem och påvägen hem somnade han. Hemma blev det efterätt med stekt banan, hallon, glass maräng och choklad sås jätte gott va det.
Natten blev lite lugnare, inga vakna stunder men han sov väldigt oroligt.
På lördag morgon hade han fått 38.7 i feber och snoret rann som bara den. Gav han en alvedon och la han i soffan där han sov några timmar, vilket hans pappa oxå gjorde :P Sen när han vaknade va han glad och pigg och srattade när man lekte med han, märktes inte alls att han hade feber. Den hade sjunkigt till 38.0 så vi gick hem till Kith, Linus och Alice på god middag. Blev potatisgratäng, fläskfile, flintastek, sallad och dressing, jätte gott. Till efterätt blev det hallonpaj :)
Spelade även spel lika par leka bäst, va rätt roligt faktiskt, jag och Tim vann. Underkvällen märktes knappt ingen feber alls på Caspian, bara att han va lite hängig och ville sitta i knät och gosa.
Natten blev lugnare och idag hade han ingen feber alls, och snuvan är mkt bättre oxå. Har damsugats och damtorkats här hemma, bara golven som ska skuras och badrummet sen är det färdigt. Har även varit på Sebbes gympa uppvissning i Kallinge sporthall, han va så söt hade klätt ut sig till riddare :)
Blev god mat idag oxå, lövbiff, pommes, sallad och dressing, mumsigt det :)
Läst lite inför körkortet, börjar komma någon vart nu i teorin iaf :)
Kith, Linus och Alice kom hit på en kaffe, gick även ut och spelade kubb oxå. Först jag och Kith mot Tim och Linus då vann Tim och Linus. Sen jag och Tim mot Kith och Linus då vann Kith och Linus. Arg blir jag varför kunde inte nått utav mina lag vinna? Humm.
Snart sovar Caspian och då blir det att plocka fram chipsen och mysa <3

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback