ledesen och arg

Jag blir så arg och så himla ledsen när jag får höra saker.
Jag är inte sämre människa för att jag röstar på sd jag förtjänar precis lika mkt som alla andra. Anledningen till att jag väljer att rösta på dom är pga det har gått för långt i Blekinge med invandrarna. Jag är inte rasist för det. Jag vill kunna gå ut utan att vara rädd, visst finns det svenskar som är sjuka men just här är jag rädd för inandrarna. Jag som aldrig varit rädd för att gå ensam mitt i natten, skulle aldrig göra det  nu mera. Och ja det finns massa anledningar till att sd fick min röst, men det är fel utav folk att döma och prata skit om mig för det och fruktansvärt hemskt!
Att folk ser ner på mig för att jag skaffade barn i tidig ålder är något jag säkert kommer få höra flera gånger om. Man ska vara utbildad, ha jobb och hela köret. Men helt allvarligt vem vill börja skaffa barn vid 35?!
Jag ville va en ung mamma, jag tycker att man ska skaffa barn ungt, dels för kroppen klarar graviditet/förlossning ungt och för att jag tror man orkar så mkt mer. Men barnmorska tyckte man skulle skaffa barn väldigt ungt hon sa att dom lite äldre mammerna är kontroll beroende, allt ska dom ha kontroll över vilket inte är så bra. Visst jag har ingen utbildning för jag vet inte vad jag vill bli och jag vill veta helt säkert innan jag utbildar mig. Och jobb, jag hade jobb när jag va gravid men tyvärr fick jag inte behålla det och det beskedet kom när Caspian va 2 månader, jag va jätte ledsen pga det.
Och det här hem bidrag, vi har inte haft hjälp utav socialen förens först nu, förra veckan fick vi vårt första bidrag. Jag tycker det är jobbigt att gå på soc, men vad ska vi göra? Jag hoppas vi kan betala tillbaka när vi väl fått pengar så vi klarar oss, det är något jag verkligen vill göra. Vi ska ha bidrag fram tills februari, sen ska vi inte gå på det mer, men vi hoppas att vi inte ens ska behöva gå på det så länge. Men att mista jobb kan vem som helst göra, men ingen tänker på det dom bara klankar ner på folk. Både jag och Tim hade jobb när vi fick Caspian. Nu utbildar Tim sig för vår skull och när jag vet vad jag vill jobba med ska jag oxå utbilda mig.
Jag kan inte fatta hur folk kan sitta och prata så mkt utan att ens veta. Och vadå är jag en sämre mamma? Nej det kan jag lova att jag inte är! Jag kan till och med vara bättre en dom som pratar. Jag vet att jag är en bra mamma, jag gör vad som är bäst för mitt barn, och det kan ingen säga emot!
Fy för er alla skit pratare, att ni inte skäms för vad ni säger! Ta reda på fakta hur det ligger till innan ni öppnar era hemska munnar!!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Malin

Tyvärr finns det mycket folk som kör med det där skit snackat, Sverige är ett fritt land och man ska kunna rösta på det partiet man vill utan att folk ska bli sura eller snacka skit...

Och jag har mååånga kompisar som har barn som fått höra det där om att man är dålig mamma för att man är en ung mamma vilket inte stämmer på länga vägar..

Visst är det kanon bra att vara färdig utbildad, ha jobb och stadig ekonomi men det är inte alltid det blir som tänkt och folk blir olika redå för att skaffa barn så är det bara.

Och jag tycker du har/gör ett bra jobb som mamma!

Kram

Postat av: Sanna

Hade jag varit förberedd nu och att jag fått ihop lite pengar och fast jobb så hade jag med skaffat barn nu. Jag har alltid drömt om att skaffa barn som 20 åring. Nu kanske det inte blir just 20 men det lär nog inte dröja allt för länge.! Vill med vara en ung mamma. Jag tycker att man ska störta de unga mammorna. Jag tycker att man borde skaffa sitt första barn innan man fyller 30år. Som många inte gör nu för tiden dock. För att det är sånt dumt samhälle vi lever i. :-S jag håller mig dig iallafall..:) du är en duktig mamma. Tänker på ditt barns bästa:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback